GYIK-Gyakran ismételt kérdések

GYIK - Gyakran ismételt kérdések

Általános kérdések

Mi az accloud.hu?

Az accloud.hu portálon a cégvezetők közérthető formában valós képet kaphatnak cégükről a könyvelési adatok alapján. A könyvelők pedig egyszerűen, gyorsan kielégíthetik ügyfeleik információs igényeit.

A könyvelők és a cégek is bizonylat szintig ellenőrizhetik a tetszőlegesen beállítható kiértékelések adatait.

Kiknek ajánljuk a szolgáltatást?

Könyvelőknek: 

A könyvelési adatok áttekintésére. Ügyfél cégeiket felvéve, aggregált értékeket tartalmazó forgatható adatkockában tekinthetik át a cégek könyvelését.

Ügyfeleiknek személyre szabott kiértékeléseket állíthatnak be, melyeket könnyen és gyorsan aktualizálhatnak a legújabb könyvelési tételek alapján.

Ügyfeleknek:

Átlátható, személyre szabott áttekintés a cég állapotáról a könyvelési adatok alapján.

Akár könyvelő nélkül csak ügyfélként használhatják a rendszert.

Mi szükséges a szolgáltatás igénybevételéhez?

Bármelyik olyan könyvelőprogram használatával, amely támogatja a Könyvvizsgálói Kamara audit.xml export funkcióját, feltöltheti az adatokat az accloud.hu rendszerbe.

A portál az adatokat felhőben tárolja, így a felhasználók bárhonnan egy egyszerű böngésző segítségével elérhetik az adataikat.

Milyen böngészők támogatottak az oldal használatához?

  • Mozilla Firefox 25 vagy újabb
  • Google Chrome 39 vagy újabb
  • Internet Explorer 10 vagy újabb

 

A Portál használatához kapcsolódó kérdések

Kik regisztrálhatnak?

A rendszerben a személyek regisztrálhatnak, akik utána könyvelő és ügyfél cégeket hozhatnak létre.

Mi a könyvelő cég és az ügyfél cég közötti különbség?

A könyvelő iroda könyvelő céget hoz létre. A könyvelő iroda saját ügyfeleit a könyvelő cégen belül veheti fel. A könyvelt cégekhez meg lehet hívni az ügyfelet is, így a könyvelt cég egyben ügyfél cég is lesz, amihez a meghívott felhasználó hozzáfér.

Egy ügyfél cég létezhet könyvelő nélkül is a rendszerben. Ebben az esetben a cég az audit.xml fájlokat közvetlenül tölti fel a rendszerbe.

Amennyiben a könyvelő iroda saját cégére is áttekintést szeretne, úgy ügyfélként is beállíthatja magát a „saját cég" menüpontban.  

Mi az a cégjegyző?

Egy cég felviteléhez szükség van legalább egy cégjegyző jogosultságú felhasználóra. Csak ilyen felhasználó rendelheti meg az accloud.hu szolgáltatást a cég nevében, és vehet fel további felhasználókat akár alkalmazotti illetve üzleti partner szerepkörben. A cégjegyző kezdeményezheti a cég könyvelőhöz rendelését, a szolgáltatás módosítását, illetve a cég törlését a portálról.

Mi az alkalmazott és üzleti partner szerepkör?

A felhasználók egy céghez való hozzáférésénél az alkalmazott és az üzleti partner korlátozott hozzáférést kap a céghez: csak az adatok áttekintését, illetve új audit.xml feltöltését kezdeményezhetik. A cég adminisztrációjához nincs hozzáférésük.

Mi az a „Cégeim" mód?

„Cégeim" módban a belépett felhasználó áttekintést lát azokról a cégekről, amelyhez bármilyen (cégjegyző, alkalmazott, üzleti partner) szerepköre van. Valamint ebben a módban van lehetősége újabb cégek felvitelére a rendszerben.
A cégek közötti váltáshoz kattintson a „Cégeim" feliratra.

Mi a különbség a könyvelt cég és az ügyfél cég között?

A könyvelt cégek egy könyvelő céghez tartozó a könyvelő iroda által könyvelt partnerek. A könyvelt cégekhez meg lehet hívni felhasználókat, ilyenkor a könyvelt cég egyben ügyfél cégként is elérhető lesz a rendszerben.

Az ügyfél cég egy cég adatait tartalmazó hozzáférés, amelyhez az ügyfél tölthet fel adatokat. Ha könyvelő céghez is kapcsolódik, úgy a könyvelő cég is tölthet fel hozzá adatokat.

Nem látja az ügyfelem a feltöltést, mit tegyek?

A könyvelő cég a feltöltött adatokat először saját maga ellenőrizheti, majd publikálás után az ügyfele részére is elérhető lesz. A publikálás gomb a feltöltések listában érhető el.

Mi azonosít egy céget?

Egy céget az adószám törzsszám része alapján azonosítja a rendszer.

Kik a belső felhasználók?

A belső felhasználók egy cég felhasználói. Ha a cég egy könyvelő cég, akkor ugyanúgy látják a könyvelt cégeket, feltöltéseket, mint az a felhasználó, aki a céget felvette a rendszerbe.
Ha a cég egy ügyfél cég, akkor a belső felhasználók csak annak a cégnek a könyvelését, riportjait, feltöltéseit látják. A belső felhasználók lehetnek:

  • Cégvezetők
  • Alkalmazottak
  • Üzleti partnerek.

A belső felhasználóknak is az email címükkel regisztrálják magukat a rendszerben.

Díjszabással kapcsolatos kérdések

Mi az a próbaidő?

Minden új regisztrált cég, a regisztrálást követően 30 napig teljes körűen ingyenesen használhatja a szolgáltatást.

Mit kell tenni a próbaidő lejárta után?

Amennyiben szolgáltatásunk elnyerte tetszését, úgy havi díjért megrendelheti a további használatot, egyébként 60 nap után a céget és a feltöltött adatokat törölni fogjuk a rendszerből.

Mi az elszámolási időszak?

A cégek hozzáféréseik után fizetik a havi díjat. Amennyiben hónap közben szolgáltatási csomagot vált, úgy a hónap végén a hónapban használt legnagyobb csomag utáni díjat kell fizetni. A nagyobb csomag azonnal életbe lép, kisebb csomagra váltás esetén az adott hónapban még a nagyobb csomagot használhatja, a kisebb csomag a következő hónap 1. napjától aktiválódik.

Mennyi a felmondási idő?

Próbaidő alatt nincs felmondási idő, egyéb esetekben a felmondási idő az adott hónap végéig tart.

Hogyan számolja el a portál a szolgáltatás lemondását?

Amennyiben olyan csomagra vált, amelynek a díja kevesebb, úgy az adott hónap végéig még használhatja a nagyobb csomagot, a módosítás a következő hónap első napjától lép életbe.